Limit płatności gotówkowych przy kilku zamówieniach


W związku ze zmianą przepisów w podatku dochodowym od osób fizycznych oraz w podatku dochodowym od osób prawnych, od 1 stycznia 2017 roku, podatnicy (kupujący) nie mogą zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatku, jeżeli naruszyli obowiązek dotyczący płatności bezgotówkowych w przypadku dokonywania transakcji powyżej 15 tys. złotych.

W przypadku gdy w danym miesiącu składanych jest kilka zamówień o wartości nie przekraczającej 15 tys. złotych, do każdego zamówienia wystawiana jest osobna faktura, to pomimo że suma zamówień w miesiącu przekracza w/w limit, to transakcje takie mogą być opłacone gotówką i kupującemu nie grożą z tego tytułu negatywne konsekwencje. Tak wynika z interpretacji indywidualnych wydanych przez Dyrektora Krajowej Informacji podatkowej z dnia 16.03.2017 roku (2461-IBPB-1-3-4510.44.2017.1.JKT), oraz 23.03.2017 roku (1061-IPTPB3.4511.87.2016.1.GG).

Renata Stelmach

Biegły Rewident

Właścicielka Kancelarii AUDYT FK